زندگی

خبر خوب | ,وقتی مردم برای حفظ حجاب ایده‌های جذاب می‌دهند

از گوش تا چشم فاصله نیم وجب است اما از شنیدن تا دیدن واقعیت موفقیت ها، مهربانی ها و پیشرفت های یک جامعه فاصله بسیار زیاد است ، به همین دلیل در بسته‌های خبرخوب هر روزه مان این خوبی‌ها را با سند و مدرک به سمع و نظرتان می رسانیم تا ببینید حال خوب تکثیر شدنی است و موفقیت بی دلیل نیست. امروز همچون هر روز همراه ما باشید.

خبر خوب | ,وقتی مردم برای حفظ حجاب  ایده‌های جذاب می‌دهند

گروه خبرخوب :چشممان را بر هم گذاشتیم و شاهد بودیم که تعطیلات نوروز گذشت، یک بار دیگر هم پلک بزنیم بهار رمضان هم به پایان رسیده و ما می‌مانیم و اینکه فکر کنیم چقدر از این ایام معنوی و پرلطافت بهره بردیم؟! این روزها پس از تعطیلات نوروز دو مرتبه کار و درس و زندگی آغاز شده و تا می‌توانیم باید انرژی‌های ذخیره شده از تعطیلات را برای خود و اطرافمان خرج و حال خوب را پخش کنیم. همیشه نباید تصورمان این باشد که حتما یک کار بزرگ و خارق العاده انجام دهیم تا حال دلمان خوب شود، مثلا اینکه مرزهای موفقیت را در علم، ورزش و زندگی جابه جا کنیم و تنها  در این صورت که انسان موفقی هستیم. خیر، این اندیشه‌ها بیشتر کمالگرایی است هر چند که با تلاش هم حاصل می شود ،اما همین که در جایی بتوانیم حال خوب تولید یا تکثیر کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم ، همین که خبرهای خوب را به یکدیگر برسانیم و انرژی‌مان مثبت باشد، خودش خوش خبری است. حالا بیایید با هم بسته خبر خوب امروز را ورق بزنیم که بی شک دانستن اینکه جای جای سرزمینمان کلی خبر خوب دارد و اتفاقات مثبت روزانه در آن می‌افتد، خواندن و شنیدنش قلب و روحمان را پرواز می‌دهد. صبر کنید، قبل از اینکه خبرهای خوب امروز را بخوانیم، این دعا را در همین ساعت زمزمه کنیم: «خدایا نصیب و بهره ما را از هر خیری که در این ماه نازل می‌کنی، روزیمان کن». ماه مبارک رمضان ماه نزول و جمع خیرات است ، پس از خدا می‌خواهیم که از هر خیری در این ماه روزی ما کند که این درخواست خیلی گرانبهایی است.  

*چه خبر از گوشه کنار علم و فناوری کشور از خدا که پنهان نیست از شما هم پنهان نباشد، همین که نیت کردیم خبرهای خوب امروز را جمع کنیم، به دانش بنیان‌ها و موفقیت‌هایشان برخوردیم. اولین خبر در عرصه دانش بنیان‌ها به افراد کم شنوا  و نیازمند پروتز  انگیزه  زندگی می‌دهد، به هرحال استرس‌های ناشی از تأمین سمعک و پروتز برای کم شنواها را کم و بیش در جریانش قرار می‌گیریم . سرتان را درد نیاورم اولین سمعک ایرانی با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا در دانشگاه ارومیه بومی سازی و ساخته شد و الان هم در مرحله تولید انبوه است، دیگر خانواده‌ عزیزانی که نیازمند سمعک هستند، نگران نباشند. به زودی این سمعک با کیفیت بسیار خوب وارد بازار می‌شود و ما را بی نیاز از نمونه‌های خارجی می‌کند. اما خبر خوب دیگرمان در عرصه دانش بنیان‌ها ساخت و تولید پروتز دست برای کودکان است یعنی همان دست مصنوعی هوشمند که برای نخستین بار  این اختراع در کشور ثبت شده است و برای معلولان نقص عضو کارگشا است. دست مریزاد پروتزسازها. خبر آخر هم ساخت  ماسک ضدکرونا است که از سوی همین گروه دانش بنیان ارومیه‌ای در بخش پزشکی و توانبخشی تولید شده است. اشتباه نکنید این یک ماسک معمولی نیست طراحی اش تکنولوژی خاصی برده تا در برابر بیماری مصون شویم. این محصول هم آماده تولید شده و به غیر از کرونا هم می‌تواند ما را در برابر بیماری‌های تنفسی واگیر دیگر هم مصون کند. امیدواریم این محصول هم به زودی به تولید انبوه برسد.  

*دست خدا در دستان کمک رسانان مردمی زیاد شنیدیم که در ماه مهربانی عده ای دست به خیرات کثیر می‌زنند، از کمک رسانی به قشر آسیب پذیر تا کمک به بیماران و نیازمندان اما آزادسازی زندانی ها هم کار کوچکی نیست اینکه دل این کار را داشته باشیم و پولمان را صرف این کار کنیم.  این بار هم مهدی طارمی بازیکن شناخته شده فوتبال کشورمان بیست زندانی را در این ماه آزاد کرده است. خداوند نگاه مهربانش را از زندگی این خیرین برندارد که دل خانواده ها را شاد می‌کنند. طارمی ستاره فوتبال پورتو قبلا هم از این دست کارهای خیرخواهانه انجام داده بود و حالا هم شنیده می شود که این کمک ها از طریق پدرش واریز شده و به زندانی‌هایی که به دلیل مشکل مالی در زندان بودند، رسیده و آنها را آزاد کرده است. از این دست خیرین در کشور ما کم نیستند و مهم تر اینکه از بین مردم کف کوچه و خیابان هم یک خانواده ساوجی 400 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهر ساوه هزینه  کردند.

از سلسله آزادکننده‌های زندانی‌های جرائم غیرعمد نمونه زیاد داریم فواید و حسنات این کار آنقدر زیاد است که هرچه درباره اش بنویسیم و بگوییم کم گفته ایم، اما یکی از کارهایی که در برخی شهرها باب شده و اتفاقا خیلی هم ارزشمند است، اینکه در بین مردم برخی شهرها سنتی جا افتاده که هزینه مراسم ترحیم  را صرف آزادی زندانی‌ها می‌کنند. اتفاقا برای مجلس ترحیم یکی از همین افراد در آذربایجان نوشته شده بود: «یک پدر رفت و ۱۴ پدر آمد» چقدر زیبا است این حرکت خانواده حاج آقا شیبانی که با پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان ۱۴ زندانی غیرعمد را آزاد کردند. حتی تصمیم دارند برای سال های آینده هم هزینه های مجالس ترحیم پدرشان را خرج آزادی زندانیان کنند.

*ایده های جالب برای دعوت به حجاب  نسل جوان در هر دوره نیاز به دعوت به حجاب و سایر دستورات الهی دارد تا ارزش و اعتبار خود را بهتر بداند. حالا هم شاهدیم که برخی کسبه، مغازه دارها  و صاحبان فروشگاه ها به صورت خود جوش از ایده های جالبی برای تشویق و دعوت به حجاب استفاده می‌کنند مثل استفاده از تخفیف و تشویق‌های دیگر و همینطور تذکرات دوستانه و استفاده کردن از جمله‌های  لطیف و مهربانانه برای دعوت به حجاب که قطعا اثرگذار و زیبا است. این ایده‌های جالب با چاشنی حجاب از سوی برخی لباس فروش‌ها و همینطور داروخانه ها و مغازه‌های دیگر در شهرهای مختلف ایران صورت گرفته است. *خداوندا بهره ما را از این ماه زیاد کن انتهای خبر خوب امروزمان باز هم دست به دعا می‌بریم و می‌گوییم که خداوندا در این روزها بهره مرا از برکات ماه رمضان وافر کن و  مسیرم را سهل و آسان کن. پس همینکه خدا برکات ما را در این ماه زیاد کند از موارد روزی محسوب می‌شود و این جزو دعای ابوحمزه ثمالی است . یکی از برکات دیگری که در این روز می‌توان از آن بهره مند شد، توبه به درگاه خداوند است  که دیگر بازگشت به گناه وجود نداشته باشد. چرا که خداوند توبه کنندگان را دوست دارد: «اِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ؛ یعنی خداوند توبه کنندگان و پاکان را دوست دارد» و توبه آنان را در صورت اصرار نورزیدن بر گناه می آمرزد. پایان پیام/

Leave a Reply