سیاسی

مجوز مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای تهاتر ۲ میلیارد دلاری نفت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز با تهاتر 2 میلیارد دلاری نفت توسط وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل موافقت کردند.

مجوز مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای تهاتر ۲ میلیارد دلاری نفت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل

به گزارش گروه سیاسی پرتال اهل البیت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز چهارشنبه 10 اسفند در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند الحاقی 7 تبصره 1 ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 7 تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود در راستای توسعه، نگهداری و بهسازی شبکه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی، با اولویت تأمین مالی طرح‌های نیمه تمام زیرساختی مندرج در پیوست یک قانون بودجه سنواتی، به میزان دو میلیارد (2.000.000.000) دلار از محل تهاتر نفت در چهارچوب آیین‌نامه اجرایی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، در قالب انعقاد قراردادهای مشارکت عمومی و حقوقی و یا پیمانکاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط، اقدام نماید.

محمد وحیدی در اخطاری با استناد به اصل 52 قانون اساسی درخصوص مراحل رسیدگی به لایحه بودجه سالانه، گفت: برنامه بودجه سالانه را مطابق با آن چیزی که در قانون مشخص شده مورد بررسی قرار دادیم، اما افرادی که در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی را مطرح کرده و از آن دفاع می‌کردند و به تصویب می‌رسید، در صحن مخالف صحبت می‌کنند، بنابراین اگر این روال ادامه‌دار باشد، نیمی از موارد بودجه با پیشنهادات حذف می‌شود، حتی مواردی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده، اگر قرار است این روال ادامه‌دار باشد، رأی‌گیری کنید تا کمیسیون تلفیق تشکیل نشود و دوباره‌کاری صورت نگیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار، گفت: مصوبه تلفیق و لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس می‌دهد، قانون نبوده و زمانی قانون است که گزارش نهایی کمیسیون تلفیق در مجلس بیاید. حال ممکن است نماینده‌ای در کمیسیون تلفیق رأی منفی یا مثبت داده و در صحن خلاف آن رأی دهد، این از اختیارات نمایندگان بوده و نباید بگوییم دوباره‌کاری شده است. خواهش می‌کنم این بحث‌ها مطرح نشود.

پایان پیام/

Leave a Reply