زندگی

خبرخوب| مردان فولادی پیشتاز صنعت می‌شوند

ماه مبارک رمضان همه اش زیبایی، آمرزش و برآورده شدن حاجات است. همه خبرهای خوب در این ماه چند برابر دیدنی و شنیدنی می شود.این خبر خوب را هم خود خداوند به ما داده که در این ماه زیاد استعفار کنیم و از خدا حوائجمان را بخواهیم که برآورده می‌شود.

خبرخوب| مردان فولادی  پیشتاز صنعت می‌شوند

گروه خبرخوب:  تا به حال شده دانه ای بکاری و بدان آب بدهی، اما جوانه نزند؟ تازه آنوقت است که باید ببینی کجای کار ایراد داشته که دانه از خاک بیرون نیامده یعنی این قانون وجود دارد که اگر آب و خاک و نور آماده باشد، دانه هم از خاک بیرون می آید. گاه هم پیش می‌آید که ما خودمان مشکلی داریم و کارمان جور نیست . در مسیر استجابت دعا دچار مشکل می شویم. یکی از ماه هایی که در آن می‌توانیم انتظار بیشتری برای اجابت دعا داشته باشیم، ماه مبارک رمضان است یعنی همین شب ها و روزهایی که در آن قرار داریم و بهترین فرصت برای آمرزش طلبیدن است و این خبر خوب را هم خود خداوند به ما داده که در این ماه زیاد استعفار کنیم و از خدا حوائجمان را بخواهیم.

  *رمز گشایش کارها در چیست؟  آیت الله محمدتقی بهجت می فرمایند: «خیال نکنیم اگر راضی نباشیم ، بهتر می توانیم دعا کنیم و اگر شاکی باشیم بهتر مشکلات ما را می‌بیند.لبخند زدن در اوج مشکلات و راضی بودن هنگام دعا رمز گشایش است. پس لبخند بزنید و از او باز هم بخواهیم. برویم سراغ خبر خوب های امروزمان تا از دهن نیافتند.

*خبرهای خوب برای خانه و خانواده سال هاست که شرایط مربوط به تسهیلات فرزندآوری و ازدواج مدام به دلائل مختلف تورم و تشویق به فرزنددار شدن تغییر می‌کند . حال الان هم شاهد یک ابلاغ جدید از سوی بانک مرکزی هستیم که در یک بخشنامه دستورالعمل تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری را براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بودجه 1402  را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. سرتان را درد نیاورم و خلاصه اش کنم براساس این بخشنامه برای فرزندان سال 1400 به بعد تسهیلات قرض الحسنه خاصی تعیین شده  و جزییات هم قابل جستجو است چون وام های 30 تا 150 میلیون تومانی را در بردارد.

همین بخشنامه درباره ازدواج هم تسهیلات 180 میلیون تومانی را برای زوج های مزدوج سال 98 به بعد مشخص کرده است. چنین تشویقی برای زوج های زیر 25 و 23 سال خیلی خیلی بیشتر است می‌توانید این بخشنامه را به طور کامل مطالعه کنید و از چند و چونش مطلع شوید این را هم بدانید که همین امسال از سال دیگر خیلی دیرتر است که زندگی مان را سروسامان بدهیم و اگر تصمیم به ازدواج داریم با توکل به خداوند جلو برویم و این را خدا خداوند فرموده که از تو حرکت از من برکت.

*به افتخار مردان فولادساز به صنعت برگردیم، فولادسازی نقش  مهم و حیاتی برای توسعه کشورها دارد و چیز جدیدی هم نیست از دورن باستان وجود داشته و فرایندش در هند، چین، ایران و یونان صورت می‌گرفته است و حال هم به یکی از موارد توسعه تبدیل شده است. خبر خوب این است که شرایط ایران به لحاظ فولادسازی و براساس آن‌چیزی که انجمن جهانی آهن و فولاد مطرح کرده رشد 22 درصد داشته است و همین خبر می‌گوید که ایران نهمین فولادساز شده است و به افتخار صنعت فولاد ایران و مردان فولادی که در دو ماه نخست سال 2022 بالغ بر 4.21 میلیون تون فولاد تولید کردند.

*وقتی کیلومترها به وسعت یک دریاچه اضافه می شود یک سفری برویم شمال غرب کشور سمت ارومیه، اصلا اسم ارومیه که می آید همه یاد دریاچه ارومیه می افتند و این دریاچه انگار برند شهر ارومیه محسوب می شود و الحق هم ششمین دریاچه شور دنیا و به لحاظ مساحت هم بزرگترین دریاچه داخلی ایران محسوب می شود. در سال های شاهد خشکی و مشکلات زیاد این دریاچه بودیم و البته به حق هم خیلی تلاش شد تا این دریاچه به روزهای اوج خود برگردد. در یک دوره دیدیم که به طور متوسط هر سال 40 سانتی متر از عمق این دریاچه کاسته شد اما الان آخرین خبرها که از مسئولان استان آذربایجان غربی رسیده، مطرح می کند  که وسعت این دریاچه به نسبت 6 ماه  گذشته بیش از 311 کیلومتر مربع افزایش یافته و این باعث خوشحالی برای ایران و ایرانیان است و امیدواریم همینطور به وسعت این دریاچه و آب آن افزوده شود.

*ضیافت افطاری رمضانی  این ایام بهترین زمان برای  افطاری دادن به حد وسعمان است از اقوام و خانواده و خویشان گرفته تا نیازمندان که امام صادق(ع) می فرمایند: کسی که مومنی را افطاری بدهد، کفاره یک سال گناهش شمره می‌شود و کسی که دو مومن را افطار بدهد، برخداوند است که او را وارد بهشت کند. امام موسی بن جعفر(ع) فرمود: ثواب افطاری دادن به برادر روزه دار از روزه ات با فضیلت تر است. پس بشتابیم به این ثواب بزرگ الهی که در آن شریک شویم. روزها و اوقات خوشی در ماه مبارک رمضان برای همه هم وطنانمان آرزو می کنیم. *خوش خبر باشید!   و اما سخن پایانی، خبرهای خوب تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.  پایان پیام/

Leave a Reply