زندگی

خبر خوب|اینجا خوی، جهادی ها مشغول کارند!/تخفیف ویژه فروش خانه برای یک خانواده پرجمعیت

سلام بر ماه خدا! رمضان، ماه روزه، ماه اسلام، ماه پاک کننده، ماه آزمایش، ماه قیام به عبادت، ماه قرآن. خوش آمدی که خوش‌ آمد مرا ز آمدنت! بهار جسم‌هایمان، همراه شده با بهار جان‌ها و چه تقارنی مبارک‌تر از این. بهار طبیعت که می‌رسد، هر شاخه‌ی خشکی، جوانه می‌زند. از دل سنگ خارا، چشمه می‌جوشد. سختی‌ها و کدری‌ها کنار زده می‌شوند و رویش و حال نو بر همه ارکان طبیعت حاکم می‌‌شود. ما هم در بهار جان‌ها، رمضان مبارک، برای تحول و نو شدن تدبیر کنیم و از خدا تقدیر حسن حال بخواهیم.

خبر خوب|اینجا خوی، جهادی ها مشغول کارند!/تخفیف ویژه فروش خانه برای یک خانواده پرجمعیت

گروه خبر خوب: سلام بر ماه خدا! رمضان، ماه روزه، ماه اسلام، ماه پاک کننده، ماه آزمایش، ماه قیام به عبادت، ماه قرآن. خوش آمدی که خوش‌ آمد مرا ز آمدنت! بهار جسم‌هایمان، همراه شده با بهار جان‌ها و چه تقارنی مبارک‌تر از این. بهار طبیعت که می‌رسد، هر شاخه‌ی خشکی، جوانه می‌زند. از دل سنگ خارا، چشمه می‌جوشد. سختی‌ها و کدری‌ها کنار زده می‌شوند و  رویش و حال نو بر همه ارکان طبیعت حاکم می‌‌شود. ما هم در بهار جان‌ها، رمضان مبارک، برای تحول و نو شدن تدبیر کنیم و از خدا تقدیر حسن حال بخواهیم.

اینجا ناخنک موقوف نیست! بچه که بودیم، یک وقت‌هایی دستمان از اختیار ما خارج می‌شد! مثلا اگر سیب‌زمینی های سرخ‌کرده را روی کابینت می‌دیدیم. ناخودآگاه دستمان می‌رفت به سمت‌شان تا حالا که بخت به ما رو کرده و مادر بزرگوار یادش رفته سیب‌زمینی ها را در حفره‌ها و دخمه‌های پنهانی آشپزخانه استتار کند، ناخنکی بزنیم و چیزی کاسب شویم. اما امان از چشم‌های تیزبین مادرجان که مثل عقاب خودش را می‌رساند بالای سرمان و یک ضربه محکم می‌زد پشت دستمان. «برندار! کمه!». واقعا هنوز که هنوز است این سوال در اذهان ما دهه شصتی‌ها مطرح است که چرا همیشه سیب‌زمینی کم بود؟! چرا هیچ وقت، اضافه یا حتی به‌اندازه نبود که بشود با خیال آسوده به آن ناخنک زد؟! واقعا چرا؟! از دیگر موقعیت‌هایی که دست‌مان از مغزمان فرمان نمی‌گرفت، روبرو شدن با ظرف شیرینی یا شکلات بود. اگر به مغازه قنادی می‌رفتیم که دیگر حقیقتا کارزار سنجش تقوا و خودداری بود! مادرجان و پدرجان چنان تدابیر امنیتی شدیدی به کار می‌بستند که مبادا دست‌های کوچک ما به سمتی کج شود. حق هم داشتند بنده‌های خدا، بحث حلال و حرام بود. حالا اما یک قناد بامرام پیدا شده که احساس همذات‌پنداری قوی‌ای با کودکان دارد. گمان کنم خودش از همان دهه شصتی های رنج‌کشیده باشد! شاید هم در دسته پدر مادرهای سینه‌سوخته‌ای بوده که وقتی به قنادی می‌روند، مدام باید حواسشان به اطفال‌شان باشد و کلا تمرکزشان را از دست بدهند و آخرش هم به جای ناپلئونی، شیرینی زبان بخرند! خلاصه که «خیلی مردی آقای قنادباشی! دعای خیر کودکان گرگانی، بدرقه راه توست!»

جهادی ها در خوی «اینجا خوی! جهادی‌ها مشغول کارند!» هم نوروز است، هم ماه رمضان. اما اینها دلیل نمی‌شود که نیروهای جهادی دست از کار بکشند. هم‌وطنان‌مان در خوی هنوز هم نیاز به کمک و حمایت دارند و در این شرایط، یک جهادگر نمی‌تواند آرام و آسوده بنشیند. چه خوب است که ما هم مردم زلزله‌زده خوی را فراموش نکنیم و درحدتوان‌، از هم‌میهنان‌ مان پشتیبانی کنیم، با یک قدم خیرخواهانه، کمک مالی، دعای خیر و …  .

عطر برکت در فروش خانه مجموعه گزارش‌های «عطر برکت» را خوانده‌اید؟ در این گزارش‌ها هر بار یک کسب و کار را زیر ذره‌بین می‌بریم و رد کسب حلال، مردم‌داری، انصاف و ایثار را در مشاغل مختلف پی می‌گیریم. حالا بخوانید این پیام ارسالی از مخاطب عزیز را که روایت دلنشینی از خوش‌‌دلی آقای فروشنده‌ی ملک و پراکندن عطر برکت در عالم است. «سلام. از اینکه به ما حال خوب می‌دین و بذر عشق به میهن می‌کارید بی‌نهایت از شما سپاسگزارم. یک خاطره هم من دارم. مدتی پیش باید برای خریدن خانه می رفتیم و به ناچار بچه ها رو هم همراه بردیم. اتفاقا خانه را که برای دفعه دوم دیدیم پسندیدیم. داخل بنگاه املاک، صاحب‌‌خانه وقتی من و سه فرزندم را همراه همسرم دیدند به خاطر بچه ها متری یک میلیون تومان تخفیف دادند. درحالی‌که در این مدت، بارها به املاک مراجعه کرده‌ بودیم و صاحب‌خانه در لحظه متری پنج میلیون به قیمت اضافه کرده‌ بود. متری یک میلیون، یعنی صد و دوازده میلیون و پانصد هزار تومان تخفیف! گفتم از طریق صفحه شما بهشون بگم دعات می‌کنم حاج آقای مهربون، الهی خدا برات هزار برابر جبران کنه.»

در ساحل آرامش! فوتبال ساحلی، به ساحل امن و آرامش رسید! چطوری؟ با ده گل! تیم فوتبال ساحلی‌مان، ده بار گرد و خاک کرد و توپ را روانه دروازه بحرین نمود و راهی جام جهانی ۲۰۲۳ امارات شد. تبریک به ساحلی‌بازان ایرانی که پس از شش سال، به جام جهانی راه یافتند و اولین افتخار ورزشی در سال جدید را رقم زدند. خداقوت پهلوانان!

توفیق صله رحم دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه، دعای امام سجاد (علیه السلام) به وقت فرارسیدن ماه مبارک رمضان است. در یکی از فرازهای این دعای ارجمند و دلنشین، امام‌مان می‌فرمایند: «و ما را در این ماه توفیق ده که با خویشاوندان خود، با نیکی و صلۀ رحم ارتباط پیدا کنیم؛ و با احسان و بخشش، به همسایگان خود رسیدگی نماییم».  تقارن رمضان و نوروز، فرصت مناسبی برای تحقق این جمله از دعاست‌. افطاری های ساده با اقوام ترتیب دهیم. زمانی را به دید و بازدید اختصاص دهیم و البته شب‌نشینی‌های طولانی نکنیم تا به برنامه‌های معنوی و قرائت قرآن‌مان آسیب نرسد. با یک بشقاب حلوا یا یک کاسه آش، به در خانه همسایه‌ها برویم و از احوال‌شان خبری بگیریم. با دوستان و آشنایان بپیوندیم و رشته پیوند مومنان را مستحکم‌تر کنیم. خوش خبر باشید!  و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

Leave a Reply