زندگی

خبر خوب| انعکاس نماز عید بندگی در ایران و کشورهای اسلامی/دعای خیر رهبر برای جوانان سرزمین مان

سه سال از آخرین حضور رهبری برای اقامه نماز بندگی گذشته بود و امسال باز هم توانستیم شاهد شکوه دینمداری در ایران باشیم ، در کنار این خبر خوب و حضور زیبای مردم عزیزمان در اقصی نقاط کشور برای اقامه نماز، شکوه بندگی در کشورهای مسلمان هم تماشایی بود. خبرهای خوب امروزمان را با اقامه نماز عید بندگی به اقامت رهبر انقلاب شروع می کنیم.

خبر خوب| انعکاس نماز عید بندگی در ایران و کشورهای اسلامی/دعای خیر رهبر برای جوانان سرزمین مان

گروه خبر خوب: سه سال از امامت رهبر انقلاب برای اقامه نماز عید فطر گذشته بود که امسال این انتظار برای عاشقان به سر آمد و یک بار دیگر حضرت آقا امام جماعت این نماز شد و مومنان بر درگاه یگانه اولوهیت نماز گزاردند و به شکرانه یک ماه بندگی خدای را شکر کردند. اما انتظار اصلی همه این مومنان نخست به بیان زیبای امامشان گره خورده که دعا کرد این جوانان و جوانان مسلمان کل دنیا در دوران حیاتشان در مسجد الاقصی و زمانی که رژیم غاصب اسرائیل از صحنه روزگار محو شد، نماز عید بخوانند، چه آرزوی شیرینی و شیرین ترین آرزوی ما ظهور امام حی و غایب ما است که انتظار ظهور او قرن ها به طول انجامیده است. چه زیبا و شکوهمند خواهد بود آن روز که در قدس نماز بخوانیم. حال، رایحه خبر خوب این نماز شکوهمند روز گذشته تنها در ایران نپیچید، بلکه کشورهای اسلامی همه با شکوه هر چه تمام تر نماز عید را برپا کردند، بالاخص در مسجدالاقصی با حضور هزاران فلسطینی، در بین الحرمین میعادگاه دوستداران حسینی، مصلی تهران و سایر شهرهای شیعه و سنی نشین. چه خبر خوبی از این بهتر که همه خوب های امروز تعطیل مان را با این یادآوری شیرین از اتمام ماه مبارک رمضان و نماز عید بندگی آغاز کنیم. بسم الله برویم سراغ اخبار خوب امروز.

سنت عید فطر در خوزستان *آیین های مذهبی سرزمینمان به قوت خود باقی است خیلی ها که در ایران زندگی نمی کنند تصورشان این است که برخی مراسم های مذهبی در ایران رنگ باخته، البته دست خودشان نیست فیلترینگ اجازه نمی دهد که اینها را خوب ببینند. اما ما خودمان که می دانیم اینجا در کشورمان چه خبر است و چقدر مردم عزیزمان به مناسک و مراسم مذهبی قدیمی  پایبند هستند. مثلا از همین مردم عرب زبان مان در اهواز بگویم که چقدر عید فطر برایشان جایگاه ویژه دارد، جشن عید فطر در خوزستان یکی از زیباترین جشن هاست که وصفش کار راحتی نیست.مردم خوزستان برای روز عید آداب و رسوم خاصی دارند، درب های خانه های هم را می زنند، به هم دسته دسته تبریک می گویند و به دیدار یکدیگر می روند و در نهایت هم در خیابان ها خوشحالی می کنند.  

*سالی بدون نگرانی از کمبود دارو!/یک و نیم میلیاردی که صرف سلامتی مردم می شود یادمان نرفته دوره ای که به دلیل تحریم های گسترده غرب دچار مشکل ذخیره دارو شده بودیم، چپ می رفتیم و راست می آمدیم می گفتند فلان دارو در کشور نیست یا نمونه داخلی اش را نداریم، حالا خداراشکر مشکل این مسائل تا حد زیادی حل شده ، نمونه خیلی از داروها در داخل تولید شده و دیگر ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی و داروهای گران قیمت تصویب شده و میزان یک و نیم میلیارد دلار هم خواهد بود. چه خبری از این بهتر که امسال هیچ نگرانی برای حوزه درمان و دارو نخواهیم داشت و ذخایر دارویی مان به ۷۰ درصد رسیده است. طبق گفته تحقیقات تجهیزات پزشکی تاکنون ۴۰۰ قلم دارویی کمبود داشتیم که این کمبود به ۷۰  قلم رسیده است.

*سرمایه اولیه این بانوی کارآفرین 20 میلیون بود  فعالیت این بانوی ازنایی مصداق همان ضرب المثل معروف «خواستن توانستن است» البته این بار، این خواستن عطر توانستنن دارد، منتها در عرصه خرید و فروش گل محمدی و فرآوری آن. چه شغل زیبا و خوش بویی. همان گلاب گیری ۴۰ نوع عرقیجات و تولید گیاهان دارویی بومی. خانم مغانکی با فرآوری گل محمدی و گیاهان دارویی منطقه از خام فروشی آنها جلوگیری کرده است. خلاصه خانم ها و آقایانی که دنبال کارآفرینی هستید الگوبرداری کنید از این خانم لرستانی که نشان داد وقتی به کاری علاقه داشته باشی نه تنها خستگی کار از پا درت نمی آورد بلکه انگیزه را برای کار دو چندان می کند.  

*نانوایی «احسان پخت» در تبریز عطر نان هایش تا آن سر خیابان می آمد، مردم از همه جا می آمدند تا نان «احسان پخت» بگیرند، کسی دغدغه پول نان و گرانی آرد و مسائل دیگر را نداشت هر چند تا که می خواست می گرفت و می رفت تا به افطار برسد، احسان و خیرات در ماه مبارک رمضان بین مردم ما تمامی ندارد، مثلا یک نمونه اش را بگویم در تبریز که در ماه مبارک رمضان از بیست و یکم ماه مبارک تا انتها نان احسان پخت قوت غالب مردم را به صورت رایگان بین همشهری هایش توزیع می کرد، قطعا این نانوایی هیچ وقت برکت از مالش نخواهد رفت و مصداق همان گندم است که در زمین می کاری و هزار هزار برداشت می کنی، است. ای کاش در دیگر ایام سال نیز دست به خیرهای مان این سنت ها را  ادامه بدهند تا کمکی برای بی بضاعت ها و مستمندان شود وباقی الصالحات برای خودشان! *قاب هایی زیبا از نماز بندگی خبرهای خوب امروزمان هم به پایان رسید ، امید که امسال توانسته باشیم آن توشه ای که از رمضان انتظارش را داشتیم، برداشت کنیم و روزی این توشه به کارمان بیاید. حالا بیایید با هم قدری قاب زیبا ببینیم از نماز بندگی که ابتدای خبر خوب مان را هم با آن شروع کردیم از اقصی نقاط کشورمان ، تهران تا دیگر شهرها. در اقبال آمده که ورود به ماه شوال مانند ورود در رجب است و اگر هر عملی را هم نمی توانیم انجام دهیم لااقل احترام این ماه را باید در عقل و قلب نگه داشت و مواظب اعضای بدن بود که در صراط مستقیم سیر کنند.  

برپایی نماز عید در مصلی تهران و شکوه حضور مردم

برپایی نماز عید فطر در آبادان

نماز عید در نجف، کربلا و سامرا

نماز عید در چابهار *خوش خبرباشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/      

Leave a Reply