زندگی

خبر خوب| باز هم بانوان ایرانی، در اوج/ پاداشی جانانه برای خوش مصرف‌ها!

بی‌گمان سالروز شهادت قافله سالار معلم شهید، فیلسوف فرزانه، آیت الله «مرتضی مطهری» همه ما را غمگین می‌کند اما وجود معلمان سختکوش و فداکاری که راه و مکتب استاد مطهری را ادامه می‌دهند درد این روز را می‌کاهد .صد البته گرامیداشت روز معلم یاد و خاطره معلمان زندگی مان را زنده می‌کند. استادانی که راه و رسم درست زیستن را به ما می‌آموزند. پس امروز بهانه ایست تا بوسه‌ای نثار دستان زحمتکش‌شان کنیم.

خبر خوب|  باز هم بانوان ایرانی، در اوج/ پاداشی جانانه برای خوش مصرف‌ها!

گروه خبر خوب:  بی‌گمان سالروز شهادت قافله سالار معلم شهید، فیلسوف فرزانه، آیت الله «مرتضی مطهری» همه ما را غمگین می‌کند اما وجود معلمان سختکوش و فداکاری که راه و مکتب استاد مطهری را ادامه می‌دهند درد این روز را می‌کاهد .صد البته گرامیداشت روز معلم  یاد و خاطره معلمان زندگی مان را زنده می‌کند. استادانی که راه و رسم درست زیستن را به ما می‌آموزند. پس امروز بهانه ایست تا بوسه‌ای نثار دستان زحمتکش‌شان کنیم.جا دارد با سخنان گوهر بار شهید مطهری اسطوره معلم ها بر درست بودن این حرف که استادان پیوسته به ما راه و رسم درست زیستن می‌آموزند، صحه بگذاریم. استاد فرموده است: « زدست غیر ننالم چرا که همچو حباب، همیشه خانه خراب هوای خویشتنم».  در قرآن کریم آیات زیادی هست که از مسئله ظلم به نفس یاد می‌کند، مثل اینکه می‌فرماید: « همانا خداوند به آن‌ها ظلم نمی‌کند، آن‌ها خودشان بر خودشان ظلم می‌کنند».  ظلم به نفس یعنی ظلم به خویشتن. این سئوال پیش می‌آید که چگونه ممکن است که آدمی به خویشتن ظلم می‌کند، زیرا ظلم از بدخواهی پیدا می‌شود و ممکن نیست کسی بد خود را بخواهد. جواب این سئوال این است که علت ظلم به نفس دو چیز است، یکی غفلت و جهالت. درست است که ظلم بدخواهی است و آدمی نمی‌تواند بدخواه خود باشد، ولی لازمه این قیاس این است که انسان عالم عامدا و با توجه به اینکه ظلم می‌کند هرگز به خود ظلم نمی‌کند، اما مانعی ندارد که به صورت نیک خواهی و به خیال خیر رساندن به خود، بدخواهی کند و به خودش شر و ضرر برساند. از قضا غالب بدبختی‌های انسان همانهاست.» با این درس معنوی خبرهای خوب امروز را آغاز می‌کنیم:  

*پیروزی بانوان ایران زمین خبر خوب امروزمان را با پیروزی و افتخار آفرینی بانوان با غیرت ایرانی شیرین‌تر می‌کنیم. بانوان ملی‌پوش هاکی روی یخ کشورمان در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا به مصاف تیم کویت رفتند و توانستند در یک دیدار کاملا برنامه ریزی شده این تیم با سابقه را که بیش از دو دهه در این رشته فعالیت دارد، با نتیجه بیست بر صفر از پیش روی برداشته و امیدها را برای ایستادن روی سکوی برترین‌های قاره کهن بیشتر کنند. در نهایت تیم کشورمان با نتیجه بیست بر صفر تیم ملی هاکی روی یخ بانوان کویت را پشت سرگذاشت.  مربیگری این تیم به عهده اعظم سنایی و سر مربیگری ملی‌پوشان بر عهده فرزاد هوشیدری است. همیشه نامدار و خوش خبر باشید، عزیزانِ پر تلاش!   

* اصلا بدون دانش بنیانی‌ها صفا ندارد! برای ما که انگار خبر خوب بدون ذکر افتخارات دانش بنیان‌های عزیز لطف و صفایی ندارد! امروز هم با خبر یکی دیگر از شرکت دانش‌بنیان ایرانی که توانسته است با استفاده از فیبر کربن، ویلچرهای فوق سبک با وزن حدود ۸ کیلوگرم تولید کند، به سراغ‌تان آمده ایم. این محصول می‌تواند به بسیاری از معلولان و جانبازان عزیز در حضور فعال آن‌ها در جامعه کمک کند.  این شرکت دانش‌بنیان که آوا یکتا سامانه نوین که با نام تجاری آویتا نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای است که از جوانان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شده است تا نیاز افراد را به ویلچرهای سبک و مستحکم رفع کند. در محصول ساخت این شرکت، از یکی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین مواد اولیه، یعنی کامپوزیت فیبر کربن۱ استفاده می‌شود. «میثم گچلو» کارشناس بازاریابی و توسعه بازار این شرکت می‌گوید: «از سال ۱۳۹۹ به بعد، به دلیل اینکه ویلچر ما به لحاظ استانداردی باکیفیت بود و نسب به محصولات جهانی قیمت پایین‌تری داشت، به صادرات محصول نیز روی آوردیم. شرکت ما تجربه صادرات و ایجاد نمایندگی در کشورهای مختلفی را دارد. محصول تولیدی ما در کشورهای انگلستان، ایتالیا، بلاروس، لبنان و عمان متقاضی دارد.» خوش خبر باشید!  

* کم مصرف کنید، پولش را می‌گیرید! اما بشنوید از خبر خوبی که وزیر نیرو پیش از این مژده‌اش را داده بود.  تابستان نزدیک است و بعضی از ما بدون اینکه حتی گرممان باشد، به طور خودکار و از پیش تعیین شده انگشت مبارک‌مان به سمت کلید‌های کولر می‌رود. اما وزیر نیرو با یک جایزه تشویقی سعی دارد جلوی اسراف و استفاده بی‌رویه  از این سندورمی که نه نامی دارد و نه درمانی را بگیرد! در همین راستا مقرر است، از ابتدای خردادماه سال تا انتهای شهریور سال ۱۴۰۲ به مدت زمان ۴ ماه، در شرایطی که مشترکان خانگی برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، به ازای هر کیلوات ساعت صرفه‌جویی تا ۲۰۰۰ تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش از دولت دریافت کنند.  به گفته وزیر نیرو، هیچ محدودیت پرداختی در پاداش صرفه جویی وجود ندارد و دولت هزاران میلیارد تومان برای پرداخت به مردم در دستور کار قرار داده است. بر این اساس، اگر یک مشترک در شهر تهران، کولر آبی خود را نسبت به تابستان سال گذشته روی دور کند قرار دهد، می‌تواند تا ۱۵۰ هزار تومان برای هر ماه پاداش صرفه‌جویی دریافت کند. همچنین اگر یک مشترک واقع در استان‌های گرمسیر کشور، یک کولر گازی خود را در فصل گرم خاموش کند، می‌تواند ماهانه تا یک میلیون تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت کند. پس برای یک پاداش جانانه آماده شوید!  

* انسان احتیاج دارد به تربیت!  استاد مطهری در بخشی از کتاب حکمت‌ها و اندرزها با نقل حدیثی از امیرالمومنین (ع) گفته است: «از نفس خودتان حساب بکشید پیش از آنکه شما را به حساب بکشند، و خودتان را وزن کنید و بسنجید پیش از آنکه شما را وزن کنند و تحت سنجش در آورند. یکی از مفیدترین و بارورترین دستورها همین دستور است. درباره این دستور باید توضیحی بدهیم: بشر متمدن در این مطلب شک ندارد که یک نفر انسان احتیاج دارد به تربیت، همانطوری که یک درخت یا یک گل و یا یک اسب احتیاج دارد به تربیت. محتاج به توضیح نیست که ثمرات و فواید باغبانی درختان‌ای گل‌ها و یا تربیت حیوانات را تشریح کنیم.  حتی وحشی‌ترین انسان‌ها نیز که هنوز در مراحل اولیه زندگی به سر می‌برند برای مدد معاش خود به تربیت حیوانات و به کشت و زرع و تربیت گیاهان و درختان می‌پردازند. گو اینکه درست به رموز تربیت و پرورش آن‌ها آگاه نیستند، ولی به هر حال به لزوم تربیت و پرورش گیاهان و حیوانات پی برده‌اند. می‌رسیم به انسان، اینجاست که فرق متمدن و وحشی آشکار می‌گردد. افراد جاهل و بسیط و بی‌خبر این طور فکر می‌کنند که انسان دیگر انسان است، انسان که حیوان یا گیاه نیست که احتیاج به تربیت و پرورش داشته باشد.  یک انسان عالم متمدن فرزند خود را به دلیل اینکه انسان است و انسان زاده است بیشتر محتاج تربیت می‌داند از یک اسب یا یک کبوتر یا یک گل یا یک درخت. همانطوری که گیاهان به دلیل اینکه از جمادات کامل ترند و حیاتی دارند محتاج تربیت هستند و احتیاجشان به تربیت دلیل کمال آن‌هاست نه دلیل نقص آن‌ها، و باز حیوانات به دلیل اینکه از نباتات کامل ترند بیشتر به تربیت احتیاج دارند از نباتات، فرزند انسان نیز به دلیل اینکه از حیوانات کامل‌تر است و استعدادهای بیشتری در وجودش نهفته است، بیشتر احتیاج دارد به تربیت و پرورش و تعلیم آداب و عادات نیک و خصائل عالی.»  *خوش‌خبر باشید!  و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.  پایان پیام/

Leave a Reply